Natrij kao revolucija u industriji baterija: Napunjene za nekoliko sekundi!

Natrij kao revolucija u industriji baterija: Napunjene za nekoliko sekundi!

Već neko vrijeme se govori da natrijeve baterije imaju ogromne prednosti u odnosu na trenutačno najčešće korištene litij-ionske baterije.

Ne samo da se natrijeve baterije smatraju znatno isplativijima već su i održivije jer se mogu proizvoditi gotovo u potpunosti bez rijetkih metala. Osim toga, manje su sklone toplinskoj nestabilnosti i mogle bi imati duži životni vijek, poboljšavajući performanse i pouzdanost električnih vozila.

Južna Koreja kao pokretač

Baterija koju su razvili naučnici s Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) bi mogla ubrzati prelazak na električnu mobilnost. Kako opisuju u stručnom časopisu Energy Storage Materials, mogu potpuno napuniti i isprazniti svoju pohranu energije u samo nekoliko sekundi – a to je daleko brže od normalnog procesa punjenja automobila fosilnim gorivima.

To je omogućeno materijalima koji se inače koriste za takozvane superkondenzatore. To su uređaji za pohranu energije s iznimno velikom gustoćom snage – oni su također poznati po enormnim brzinama punjenja, ali, barem za sada, mogu pohraniti samo vrlo malu količinu energije.

Hibrid baterije i superkondenzatora

Istraživači u Seulu su sada razvili neku vrstu hibrida baterije i superkondenzatora kako bi mogli iskoristiti prednosti obje tehnologije: postići rekordne vrijednosti za energiju i gustoću snage. Osim goleme brzine punjenja, baterija izrađena u laboratoriju također je imala veći domet od prijašnjih uređaja za pohranu a visoka gustoća snage znači da s njim mogu raditi i snažniji električni motori.

Ono što se danas postavlja kao  najveće pitanje jeste koliko se brzo baterija može koristiti u praksi. Prve natrijeve baterije već se ugrađuju u električna vozila u Kini, ali za sada se moraju zadovoljiti niskim dometom od oko 250 kilometara, što svakako nije loše. U svakom slučaju, nova baterija bi trebala to uveliko nadmašiti, budući da ima znatno veći kapacitet pohrane od 247 watt sati nego model spreman za tržište (150 watt sati).

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *