Već neko vrijeme se govori da natrijeve baterije imaju ogromne prednosti u odnosu na trenutačno najčešće korištene litij-ionske baterije.
Ne samo da se natrijeve baterije smatraju znatno isplativijima već su i održivije jer se mogu proizvoditi gotovo u potpunosti bez rijetkih metala. Osim toga, manje su sklone toplinskoj nestabilnosti i mogle bi imati duži životni vijek, poboljšavajući performanse i pouzdanost električnih vozila.
Južna Koreja kao pokretač
Baterija koju su razvili naučnici s Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) bi mogla ubrzati prelazak na električnu mobilnost. Kako opisuju u stručnom časopisu Energy Storage Materials, mogu potpuno napuniti i isprazniti svoju pohranu energije u samo nekoliko sekundi – a to je daleko brže od normalnog procesa punjenja automobila fosilnim gorivima.
To je omogućeno materijalima koji se inače koriste za takozvane superkondenzatore. To su uređaji za pohranu energije s iznimno velikom gustoćom snage – oni su također poznati po enormnim brzinama punjenja, ali, barem za sada, mogu pohraniti samo vrlo malu količinu energije.
Hibrid baterije i superkondenzatora
Istraživači u Seulu su sada razvili neku vrstu hibrida baterije i superkondenzatora kako bi mogli iskoristiti prednosti obje tehnologije: postići rekordne vrijednosti za energiju i gustoću snage. Osim goleme brzine punjenja, baterija izrađena u laboratoriju također je imala veći domet od prijašnjih uređaja za pohranu a visoka gustoća snage znači da s njim mogu raditi i snažniji električni motori.
Ono što se danas postavlja kao najveće pitanje jeste koliko se brzo baterija može koristiti u praksi. Prve natrijeve baterije već se ugrađuju u električna vozila u Kini, ali za sada se moraju zadovoljiti niskim dometom od oko 250 kilometara, što svakako nije loše. U svakom slučaju, nova baterija bi trebala to uveliko nadmašiti, budući da ima znatno veći kapacitet pohrane od 247 watt sati nego model spreman za tržište (150 watt sati).